fredag

idag har jag: sovit för få timmar. lämnat sängen klockan tre. fått en fin start. börjat jobba klockan fyra. varit glad över klämdagens inverkan på resandet. haft dåligt tålamod. blivit irriterad på upprepa saker om och om igen. lidit av tunnelseende. väntat. blivit arg på telia. ringt och bråkat med telia. känt mig konfunderad. hoppats. slutat jobba klockan ett. trängts genom folkmassor till gallerian. bråkat lite mer på telia, nu i butik. letat kläder med världens finaste gravida mage. gäspat. åkt hem. promenerat i regnet. funderat. försökt sova middag. saknat. letat kroatien-boende. duschat. vägrat dra upp persiennerna. motstått viljan att gömma mig under täcket. längtat.
nu ska jag klä mig, bli pigg och bege mig mot täby där det vankas vin och skvaller på en balkong med sara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback