några steg närmare

från mitt köksfönster ser jag tunnelbanetåget susa förbi, mot stan, och längre ut i förorten. det får mig att fundera varför jag sitter hemma och gör ingenting. varför jag inte är ute och ränner, känner av sensommarens sista kvällar och ser nya ansikten, hittar nya smultronställen och nya kontakter. det var ju allt det där jag skulle ta vara på när jag kom ner. allt som jag inte kan hitta uppe i norrland. där vägarna redan är vandrade för många gånger och ansikterna sällan byts ut. det känns som att jag inte riktigt har kommit igång. och det känns som att sällskap för den variant jag vill hitta saknas.
men jag misströstar inte. jag hoppas att jag hittar in i det jag vill vara i. tills dess snör jag på mig skorna och går ut en sväng och andas kylig sensommarluft, och funderar på hur det ska bli att jobba på hamburgarfirman igen. imorgon kliver jag på för första gången i vällingby.

Kommentarer
Postat av: Anonym

"och det känns som att sällskap för den variant jag vill hitta saknas."



tack du! ;) fika imorgon? ida vill på string. er termos kaffe och en macka låter väl lockande?

2008-09-11 @ 19:41:51
Postat av: anna

du veeeet vad jag menar. men jag är jätteglad över att du är i stan, det vet du! :)



jag kan inte imorgon, även om jag gärna, gärna skulle vilja. men du vet, det blev jobb. heeela dagen.

Postat av: saran

kvällen också? du skulle ju med uuuut!

2008-09-11 @ 22:07:20
URL: http://saratrorhonvet.blogg.se/
Postat av: Stifflert

Det bästa med att flytta till stockholm är ju att man har tid för det där när man vill. Det är ingen brådska med att man måste hinna uppleva allt på en gång för att man bara har några dagar på sig. Chilla bruden!

2008-09-12 @ 13:17:32
URL: http://stiflert.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback