mer än midnatt

jag kom precis hem. frusen in till benen och trötthet i huvudet. det har varit en trevlig kväll. dana fyllde år och bjöd på partaj och nya ansikten. kanske kan man aldrig komma förbi drama när festen har aningen lesbiska tendenser, men det löste sig nog okej för alla inblandade.
nu är jag sådär full av funderingar och tom på sömn. om mindre än sju timmar ska jag stå redo, ombytt och instämplad på jobbet och jag har till och med kommit över fruktan för det. just nu är jag mest loj, och lite av vinet jag drack under kvällen ligger kvar i bakhuvudet med alla tankar. bland annat tankar på hon som får mig att le. helt plötsligt vill jag berätta allt för henne. som att jag mötte qx-kontakter på g och att jag skämms lite för att jag var lite berusad när vi pratade tidigare idag och att jag precis gick hem från alvik då tunnebanan som skulle ta mig två stationer till skulle dröja ytterligare sjutton minuter, trots att jag till och med är mesigt rädd när jag sitter på tunnelbanetåget nattetid utan sällskap. just nu borde jag sova, tänka på att.. det är en dag imorgon också, sända ett trött leende till hon som får mig att le, säga godnatt och möta kudden. sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback