tgif

det har varit ett gäng dryga dagar på jobbet. tonvis av irritation, kort på folk, dålig planering och långa dagar. idag togs priset på minst tacksamma jobbskift. men eftermiddagens mantra har varit mer än en öl ska det bli och vi har syftat på kvällen då vi ska hitta på nåt tillsammans utan arbetskläder. det ska bli riktigt roligt, för jag har insett vilka guldkorn vissa av mina arbetskompisar är. medeltidsställe i gamla stan väntar visst, jag ska bara piggna till, fixa mig och vänta på niklas som slutar jobba om sisådär fyrtiofem minuter.
igår kom malin ner för att spendera helgen i storstan, vi han slöa och snacka skit och somna vid midnatt, sen väcktes vi av min chef vid kvart över sju och mitt jobb blev framflyttat två timmar. frukost och sen lämnade jag malin åt sitt öde och begav mig till jobbet. det hade givetvis varit trevligare att få hänga lite mer med henne när hon är här, men förhoppningsvis hinner vi med brunch på söndag innan hon åker hem.
när jag kom från jobbet hade malin varit världens sötaste och fixat så jag hade middag som väntade i kylen, guld om något! nu har jag ätit vettig mat för första gången på nästan en vecka och sitter och försöker peta i mig ett glas vin utan att känna mig sorglig :P på söndag får jag fin-besök och jag kan inte ens tänka på det utan att bli alldeles pirrig och lycklig. det ska bli så fint att krama den där attans fina tösen igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback