på stinas begäran

i helgen är jag ledig, milda matilda! trots att jag hade varit på jobbet i över nio timmar var jag pepp på att dricka nån öl/slå klackarna i taket/svänga mina lurviga när jag satt på tunnelbanan påväg hem vid halv åtta. jag kom hem och försökte övertala stina att dricka öl med mig, stina försökte övertala mig att åka till sollentuna istället. jag övervägde och sl-planerade men kom på att det nog var ett för stort projekt för att jag skulle orka. stina var ärlig och sa som det var, hon var för lat för att ta sig hit. och plötsligt hade vi helt sonika avstyrt planerna och jag började förstå att min första fredagkväll med efterföljande ledig lördag på en månad skulle innebära ensamhet, soffa och idol. bittert bara där. jag bestämde mig för att godis skulle förgylla min kväll. videobutiken är två minuter bort. det kändes långt. jag satt i soffan och surade innan jag bestämde mig för att popcorn skulle få räcka, det är ju faktiskt nyttigare än godis och det fanns i mitt skafferi, inte på videobutiken två minuter bort. jag slängde in en påse i micron, som man gör, drog på några minuter och började sen lyssna på poppen. efter två minuters intensivt poppande gick jag in i köket för att kolla läget. DET RYKER UR MICRON! jag öppnar dörren i panik och det RYKER ÄNNU MER. det luktar också. DET LUKTAR BRAND. jag får mer panik och spolar vatten i popcornpåsen. då ryker det som en hel skorsten. jag får rök i ögonen. det svider. som fan. jag rökgråter en stund och börjar planera hur jag ska få ur batterierna ur brandvarnaren när den börjar skrika och störa hela husets idol-harmoni. halvvägs för att hämta stegen kommer jag på att jag inte har nån brandvarnare. men jag har ett rökfyllt kök. en tät rökdimma för en ynka jävla popcornpåse! jag öppnar fönster i köket och sovrummet, hoppas på korsdrag och drar på min öronbedövande fläkt. sen beklagar jag mig för stina som påstår att popcorn är en present från satan. jag förbannar mig över att det fan inte lönar sig att försöka tänka nyttigt en hopplös fredagkväll och tänker på hur mycket jag hade sluppit om jag bara masat mig till videobutiken (som säkert har stängt nu!) och köpt en godispåse. som jag ville från början. dessutom är det nu kallt jävla stockholmsväder i hela min lägenhet med anledning av de öppna fönsterna.

btw, dagen i övrigt har varit bra, tackar som frågar. avslutar med ett grattis till världens bästa karin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback