i know i'd stand in line until you think you have the time to spend an evening with me

jag har hittat en trådlös uppkoppling till min laptop och det är en DRÖM att få sitta i sängen med internetaccess. ett plus att man samtidigt kan hålla ögonen på tv:n from time to time. (ja, så nördig är jag!)
att vara tillbaka i piteå är.. precis som vanligt. att komma hit igen var som att ta vid där jag slutade och det känns knappt att det har gått sisådär tre veckor sen jag var här sist. på ett sätt är det skönt att känna att tiden kan stå stilla, sen vet jag inte om jag sörja eller glädja mig åt det faktum att jag tryggt kan känna att jag inte missat något.
igår satt jag i skolan i sju timmar. framför en dator med en klar redigeringen som slutdestination. och jag blev klar. jag blev till och med nöjd. det hade varit all good om det inte var för att jag inte hade ätit på hela dagen. det spelade ingen roll att det fanns en matlåda i min väska för kåren var jullåst och man kan inte gärna äta kall mat utan bestick. jag var vimmelkantig av både hunger och huvudvärk när jag traskade hem nångång efter klockan fem. som tur var fanns mammas palt i kylskåpet och fick en lugn kväll innehållandes både top model och kenny bräck. (nåväl, i alla fall tils jag kom på att jag hade glömt bort att förbereda opponeringen som skulle presenteras följande dag)
helgens bravader i skolan (jag var redigeringsflitig på lördagen också) fick mig att nästan glömma bort att skolan idag skulle sparka igång på riktigt för det nya året. ungefär halva dagen ägnades åt opponeringslektion där ungefär halva klassen behagade att dyka upp. han som skulle få höra mina opponeringsord visade sig inte. det är så uppiggande och inspirerande att se att så många tar en utbildning som de tar lån för att gå på så stort allvar. jag fick iaf någorlunda glädjande omdömesord till min analys, och är, med tanke på omständigheterna och förutsättningarna, nöjd. andra halvan av dagen gick åt till att försöka få den kreativa redigeringsuppgiften utskriven på inlämningsvänligt papper. det var mycket svårare än man kan tro. att fixa pdf-format är inga lätta grejer kom det att visa sig. när klockan hade passerat ungefär tre timmar efter lunch hade jag dock mina redigeringssidor i handen. att pdf-formatet hade trollat bort diversetecken och gett alla bilder en guldassig ton kunde jag inte lägga någon större vikt på. med mina, ibland lite för knappa, kunskaper får man ibland nöja sig när man nästan nått mållinjen. hur som haver så är uppgiften nu inlämnad och jag kan bocka av i alla fall en sak från min lite för långa att göra-lista. nu kan jag nästan lämna redigeringen bakom mig för den här veckan och istället ta tag i den där kursen som heter nya medier. det kommer bli en veckan utav rang detta, hur allt ska gå in på så lite tid är en ekvation jag inte riktigt kan reda ut, men.. det löser sig väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback