att sova tills man vaknar

GUDOMLIGT! det var precis vad det var att få sova tills alldeles nyss. efter sju dagars väckarklocksväckning i tidigt timme behövde både jag och kroppen en morgon av att vända sig och somna om en gång till för varje timme som passerade. att veta att jag kan få ligga i sängen hela dagen om jag vill gör inte saken sämre.

igår hade vi slutligen vår presentation. trots att jag faktiskt blev lite besviken då bara knappa femton dök upp för att lyssna så var jag grymt nöjd med hur det gick. det kändes bra, och till och med kul. nästan så att jag blev lite vemodig när lärar-göran tog oss i hand, berömde oss och avslutade kursen när presentationen var färdigpresenterad. de kändes inte riktigt som att jag ville att den skulle ta slut. 

jag och fanny hade tjatat hela veckan om att vi skulle gå ut på fredag, så så blev det. lite för många drinkar hemma hos mig och sen knatade vi i snön neråt stan vid tolvtiden. vårt mål hade varit att "gå ner och se vart vi hamnar", att gå ut i stan har inte varit lika självklart sen kalles stängde. eftersom vi hört att kallespubliken flyttat sig vidare till pentryt och det bara skulle kosta "nån tjuga" att gå in så ramlade vi dit. i kön mötte vi information om att valdinos var skittrist och det kändes som att vi gjort det bästa valet. i kön när det var dags att visa legg (ja, det fick jag göra, trots att jag i år har sex år till godo på åldersgränsen) skrålade killen bakom stolt att det var hans födelsedag idag. han artonde. jag och fanny förfärades lite men insåg att årgång NITTIO iår är välkomna till krogen. skrämmande tanke, förstå hur gamla vi blivit! hursom, vi bestämde oss för att göra det bästa av situationen och det blev, hör och häpna, riktigt bra. vi träffade några välbekanta ansikten och skakade rumpa till alla möjliga toplist-låtar. just innan stängning ramlade vi ut och enades om att det hade varit en riktigt bra kväll. ett max-besök och en taxi till ankars senare trillade jag i säng med vetskapen av att inget skulle kalla. världens bästa känsla.

nu ska jag vänta på att eventuellt besöka konsum+pizzeria med fanny. en dag som denna är det nästan bud på en bakispizza. tills dess ska jag bälja vatten och leta ipren, mitt huvud är inte riktigt samarbetsvilligt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback