pengarna rullar genom mina fingrar

vi kom precis hem efter att ha varit på vift sen halv åtta imorse (klockan är nu nästan halv elva på kvällen). jag har spenderat pengar så jag inte vågar titta på kontot och jag har lock för öronen som gör mig lomhörd och irriterad (locket förklaras med väldigt bergigt landskap och många timmar på bilvägar i det bergiga landskapet). imorse dumpade jag och maria grabbarna vid vail pass där en halvdag på skotrar väntade dem, och fortsatte mot ytterligare en vända i silverthorne-området och dess outletbutiker. ett linne, ett par converse och diverse örhängen hann jag med innan killarna skulle plockas upp vid lunch. då fortsatte vi mot denver och colorado mills, även detta outlets. två hundra butiker under samma tak resulterade i.. (räknar i huvudet..) tre t-shirtar, en mössa, ett par trosor, två halsband, shampo, balsam och frisky-spray. jag hade kunnat shoppa så mycket mer, men som tur var hade jag nåt slags ekonomiskt samvete. klockan åtta, efter drygt fyra timmar på colorado mills återvände vi hemåt. nu är alla trötta och orkar inte ens fundera på vad vi ska göra imorgon. nu ska det i alla fall sovas, god natt!

jo, just det. ett av dagens coolaste stopp var central city/hidden valley, en gammal guldgrävarstad som verkade helt konserveread från allt vad nutid hette. helt otroligt fint, och mycket facinerande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback