on the mountain

idag har vi spenderat den första riktiga dagen i backen. och vilken backe sen. vi åkte inte samma lift två gånger och variationen på nedfarterna är oändliga. dock ville mina vader inte riktigt som jag ville utan uttryckte en galen smärta hela dagen. vissa stunder var det definitivt mer plåga en nöje att ta sig ner för backen. jag visste att det skulle krångla att inte ta med mina egna pjäxor.
vädret är ett helt eget kapitel här. vi åkte från ett osoligt ljust med lätt molningt beaver creek för att möta ett varmt vail som badade i sol en och en halv mil senare. vi hann knappt upp i liften förrän solen var utom synhåll och snön vräkte ner. så fortsatte det hela dagen, mulet, ljust, soligt, vräksnö, stormblåst.. hade jag fått välja hade jag nöjt mig med nysnöat solsken.
klockan är åtta på kvällen och jag är trött som attan. jetlaggandet har inte lagt sig så det gäller att tvinga sig själv att vara vaken för att inte vakna vid fyra-tiden på morgonen.
imorgon väntar antagligen en till dag i backen och onsdag bjuder på lyxfrukost och denver-shopping. dagarna rullar fort men jag är helt säker på att jag kommer vara amerikamätt när jag återvänder österut.
nu ska jag fortsätta tvinga mig själv att stå ut med family guy tillsammans med henrik och robert, so long!


Kommentarer
Postat av: saran

i sverige rullar dagarna minsann inte fort. snarare vansinnigt långsamt..buhu! men gött att du har det bra där nere, hälsa broren din!

Postat av: fanny

men jag kan nästan inte läsa det du skriver för att det sticker i ögonen och gör ont i huvudet av avundsjuka! snö, backe och skidor hade gjort mig gott. istället lever jag i dimma, regn här. iaf just idag.

för att liksom störa lite i idyllen tänker jag fråga om du glömde bort ukraina-synopsisen innan du genomförde din 40 timmars-resa..? =)

2008-02-26 @ 14:14:44
URL: http://fanni.blogg.se
Postat av: anna

fanny - nej, jag glömde inte, jag la det medvetet på is. jag kom på att tiden för att göra det här kommer att finnas. jag hann helt enkelt inte innan det var dags att bege sig. inte med min oförmåga att planera iaf. hur ser det ut med din?

2008-02-26 @ 15:47:28
URL: http://annaelite.blogg.se
Postat av: saran

ukraina-synopsisen ?

2008-02-26 @ 16:30:16
URL: http://saratrorhonvet.blogg.se
Postat av: fanny

hehe! det är lugnt, jag hade gjort som du anna! men jag har ju vår fina msn-konversation nersparad så jag ska bara slänga in lite finare uttryck o ord så kan vi lämna in den! men jag kan fixa det innan lördag.. njut du av semestern! (så får vi se om han nöjer sig med en gemensam eller inte..)
sara: det ska in en synopsis i hallberg-kursen, senast lördag 1 mars. (om du inte redan pratat med eva o gjort egen deal med henne kanske..?)

2008-02-26 @ 21:10:48
URL: http://fanni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback