min (in)puls

jag har börjat förstå att mycket utav det jag bloggar om kommer att handla om mitt liv och levene på inpuls. inpuls har blivit min dagliga sysselsättning, mitt jobb att gå till, min tillflykt och min egna paus. jag börjar trivas där i gamla biblioteket och känner mig nästan hemma i aerobicsalen. i måndags tränade jag lunchaerobic och poweryoga, på onsdag funk:ade jag, igår var det poweryoga igen och dagens lunch spenderades på aerobicpass. idag krånglade en stereo och vi hamnade i varma yogasalen där speglar är en bristvara och trängsel något det fanns gott om. de nyskolade instruktörerna gapade högt utan att förstå att de hade headset runt skallen och bruden framför mig gjorde allt för att krocka in i mig gång på gång. haha, jag sa att jag trivdes på inpuls, va?
nyss sände tv4 norrbotten nyheter utan att lyckas att leverera ett enda inslag. efter tre misslyckade påor gav nyhetsuppläsaren upp och tackade för sig. istället dök en tillfälligt avbrott-skylt upp, och den ligger där fortfarande. länge leve lokala nyheter!
det är fredag och jag funderar samma sak som
sara: ska kvällen spenderas med på spåret eller let's dance. jag är patetisk! träningen gör mig trött, men jag antar att det är bristen på sällskap som gör sig mest påtaglig och gör att jag glömmer bort viljan att dricka öl och skaka rumpa. imorgon ska jag träffa malin som är hemma över helgen, en sväng på stan för första gången sen jag kom tillbaka till luleå. det ska bli skönt med lite välkänt socialt umgänge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback