blondie's back

första sthlmsnatten i mitt egna höll till fem. sen sa halsen, nästäppan och hostan ifrån. nu har jag vandrat, snorat och hostat i över en timme och min trötthet har lämnat mig för längesen. antagligen hittar den tillbaka lagom till jag vill påbörja dagen på riktigt.
i onsdags fick jag ny style på huvudet. det var läskigt som bara den att sätta sig i en frisörstol som inte var jannikes men det funkade. jag blev fixad av två tjejer och klipptjejen älskade jag direkt. färgbruttan var jag inte lika övertygad om. hon var omständig och tog fruktansvärt lång tid på sig, bara att diskutera idéer tog en halvtimme trots att jag sa robyn-blond with a twist och gav henne fria händer. att få ut färgen tog ytterligare en timme och när allt var sköljt och torrt var det enda jag kunde se GULT. självklart var de gula tonerna inte alls så överrepresenterade som i mitt huvud men jag lackade ur. jag tyckte att även om hon inte kan ge mig robyn-blond så vill jag inte ha nån barbie-nyans. jag fick medhåll av klipptjejen och fick en ny färgtid på tisdag. idag har jag vant mig vid färgen och är inte lika upprörd, men jag är ändå tveksam och hoppas att det fixar sig vid mitt nästa besök på extend.
dock, i love love love klippningen! kortkort på ena sidan, lugg på andra, länger i nacken och en kort vik bak, precis vad jag önskade mig :)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback