sunday, bloody sunday

för första dagen på länge vaknar jag inte okristiligt tidigt. men det kändes ändå som en liten besvikelse att slå upp ögonen redan kvart i nio med tanke på allt som jag måste få gjort idag. jag har officiellt insett att min lägenhet är ett igendammat kaos med odiskad disk och ouppackade rentvättade kläder. jag behöver gå all in med dammtrasa, mopp och hela köret. och det känns så jävla motvilligt! dessutom måste jag skriva färdigt den där artikeln som jag i mitt stilla sinne hade tänkt avsluta igår efter lång dag, jobb, fika med sabina och malin-häng. jag var inte i stånd till mycket mer än att möta kudden när malin vände hemåt vid halv tolv. för att ge den här dagen en fin krona högst upp på hela måste-verket så måste jag tentaplugga, och det rejält. jag har noll motivation men hundra procent påtvingad ambition och jag vill, vill, vill verkligen få den där tentan bortgjord. bara att ta tag i dagen då antar jag, god morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback