sugar spell it out

(till att börja med lite ilska för att man inte kan klicka bakåt då man klantat sig och finna texten bevarad. att behöva börja om är aldrig någon hit)
vaknade innan klockan tickat till sju efter hundra turer med en rastlös sally. hon härjade hela natten i hopp om att jag skulle stiga upp. varken mutmat, öppet fönster eller öronproppar hjälpte. när jag väl steg upp gick sally och la sig. hon sover fortfarande i en boll på mattan. förbannade ögontjänare! jag borde nog egentligen gömma mig under täcket och försöka sova lite till med tanke på hur mycket kraft kvällens/nattens jobb på smaskefterfesten kommer att suga ur min arma kropp. men just nu är det svårt på grund av random granne som har spelat dunka-dunka i technostil med monsterbas i circus två timmar. vad hände med respekten för en lördagmorgon? ibland verkligen älskar jag att på i hyreshus med massa studenter!
med anledning av kvällens stundande jobb fick vi igår gå och se genrepet av smask. det var en relativt angenäm upplevelse. trots att jag var lite besviken över att arrangemanget inte var lika stort, vräkigt och snyggt som förra året kom jag på mig själv att dra på smilbanden/garva hejdlöst till ett gäng bidrag och konfrenciererna (hur fan ska det stavas i plural egentligen?) och jag hittade mig en favorit att hålla tummarna för ikväll när det smäller på riktigt.
inatt, under en av de korta sömnsessionerna drömde jag ett konstigt hopkok av karuseller, märkliga människor och konstiga situationer. det kändes som en av L word-jennys märkliga dagdrömmar. jag uppskattar inte att behöva jämföra mig med henne. men det som var lite angenämt var att i mitt det där konstiga och förvridna spelades tegan&saras
like o, like h. inte angenämt på det sättet att jag vill koppla den låten med massa weird shit (den vill jag helst bara koppla till hur bra de gjorde den live på koko) men det är en av de låtar från the con som har kommit att växa från ingenting till något helt fenomenalt allt eftersom jag har lyssnat på den. nåväl, därför har den spelats på repeat halva morgonen. och därför har jag remeniss:at över london halva morgonen. det var väl typ det jag ville säga, trevlig lördag på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback