måttliga måndag

min mage är inte lika arg på mig även om jag fortfarande mår lite.. konstigt. gick till konsum för att förse mig med proviva. när det inte fanns blåbär som jag ville ha surade jag lite och köpte choklad istället. jag kan i alla fall inbilla mig att det är bra för magen, liksom lent. nu har jag ätit lite kycklingsoppa och det känns rätt okej, funderar på ett bad och sen sängen med brudtidningen som jag också fick med mig från konsum.
utanför är det grått rusk och man blir blöt trots att det inte regnar. det har varit en rätt ovärd dag trots en rätt intressant föreläsning med per hultengård från tu. antagligen satte starten på dagen sin prägel och då brukar det inte vara nån ide att ens försöka vända åt andra hållet.

just precis ringde en kvinna från blodgivarcentralen och ville att jag skulle tappas. hur söta och goa piteborna än är förundras jag varje gång en människa som är burdus på det sättet hon var sätts att ringa folk. varför förväntas jag vilja ge bort tre deciliter av mitt blod när inbjudan kommer från en kvinna som dundrar i luren, suckar och inte ens lämnar mig med ett tack? nåväl, jag ser det som nån slags plikt så på tisdagmorgon nästa vecka sätter jag mig i tapparstolen.

jag kom att tänka på förra veckans bästa kommentar, den kom från en kille på cirkus tolv år som delade ut teknikmagasinkataloger i nya gallerian under tjejkvällen i torsdags. ungen var antingen spontan eller oförskämd, men han fick både mig och fanny att ifrågasätta vår kupstorlek med sitt: vill ni ha en sånhär tidning? det finns låtsasbröst i den..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback