i tvättstugan blir jag en grinig kärring

alltså, tvättstugan. jag vet inte om det finns så många ställen som gör mig irriterad på samma sätt som jag blir i tvättstugan. eller, egentligen är det ju inte själva tvättstugans fel, utan de personer som nyttjar den. idag när jag knallade ner till min bokade grovtvättmaskin för att tvätta mammas matta stod två personer och lassade in tvätt i två maskiner, de tvättade alltså tillsammans. när jag kom ner drygt en timme senare för att torka den stackars mattan snurrade inga tvättmaskiner, ingen hade alltså tvättat förutom det där paret. (märk väl att ALLA maskiner ändå var BOKADE!) ändå var BÅDA torkskåpen upptagna. i det ena hängde ett påslakan, ett örngott och en diskhandduk, i det andra hängde två linnen, en t-shirt och en munkjacka. dessutom var det tvätt i tre små torktumlare OCH i MIN stora torktumlare. jag funderar då 1. vill man inte torka kläder med det man sover i/torkar disk med? och 2. tänker man på NÅGON ANNAN ÄN SIG SJÄLV? eller tror man att alla andras tvätt är torr redan när tvättprogrammet är färdigt? jag blev så arg! funderade ett tag på hur jag skulle kunna hänga upp tvätten på bästa sätt hemma i lägenheten och gick sedan ut för att försöka boka en till tid (vilket givetvis inte GICK eftersom folk bokar tider hejvilt utan att nyttja dem) innan jag förstod att det bara var att knöla in mattan tillsammans med nåt annat i ett torkskåp (det var ju liksom inte så att det inte fanns PLATS). jag hängde mattan tillsammans med kläderna som skulle bäras på kroppen. bara för att.

Kommentarer
Postat av: stifflert

HA HA HA HA HAAAA!!! Det där kan de gott ha!!

Postat av: sisy

Små hämnder är de bästa hämnderna. Fast jag är värre. Jag sliter ur grejerna ur torktumlaren om de tagit den stora. De får nöja sig med en liten. Grovtvätt = stor torktumlare. Dessutom brukar jag knö in folks grejer i ett skåp om jag vet att det är samma person. Jag är hemskt nitisk i tvättstugan.

2007-10-05 @ 16:24:42
URL: http://sisyinorrskenslandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback