två slag i magen på mindre än tre timmar

jag har varit på vift sen i torsdags och idag är det första dagen på semestern som jag faktiskt längtar hem lite. jag längtar hem till en familj att ha omkring mig och lite andra tankar än de som jag fokuserar på just nu. igår fick jag ett mail med ett nej från norrköpings tidningar. även fast jag varit mer än förberedd på ett nej blev jag ledsen. och kände hur det där med praktik försvann ytterligare ett steg längre bort från mig. när jag med hjälp av sushi och ben&jerry med emma hämtat mig lite från praktik-nej:et ringer daniel från jobbet för att uppdatera mig om kvällen personalmöte. jaha, de ska lägga ner min arbetsplats. de ska klappa igen det ställe där jag slitit, våndads, gråtit, trivts, utvecklats och skrattat på i sex år. mina nyförvärvade planer på att jobba häcken av mig lp 3 och därmed kunna hälsa på broderskapet i usa gick, liksom praktikplanerna, snabbt i kras. 
hade det inte varit för att jag nu sitter i emmas tokfina lilla lägenhet och hittils har haft en riktigt bra semester så skulle jag hulka och gråta tills tårarna tar slut. det är inte rättvist att vissa människor har världens bästa förutsättningar när man själv råkar ut för bakslag. nu vet jag inte alls vad jag ska ta mig till och det kändes nästan lite bra att folkbladet-gubben inte svarade. då får jag lite mer betänketid till vad jag verkligen vill..

jag har hittat på massa annat under min semester, men det är för bra saker för att avhandlas nu. säkert skulle till och med lasse, kent och den trevliga middagen på kgb söndersmulas till något dystert, och det vore ju trist.

Kommentarer
Postat av: saran

anna, det ordnar sig! det gör det ju ALLTID! det vet både du och jag. nu tycker jag att det ska bli kväll så att du kommer tillbaka till storstan och så att det blir taconight in fisksätra. the place to be, så att säga!

Postat av: anna

namen hjartat, fan vad trist :( asch, dom ar ju dumma i huvudet som inte vill ha dig. kram kram kram

2007-11-21 @ 15:17:00
Postat av: Victoria

Nu är det snart över A-K. Aldrig mer donken i city, aldrig mer ska vi jobba bort alla fina sommardagar där och aldrig mera norrmännens kempe stora menyer. Fy fan vad jag är ledsen och jävlig över allt det här, och jag fattar ungefär ingenting än. Jag hörde vår låt idag! Förut skrattade jag tills jag fick ont i magen av den, nu var det jätte jobbigt att höra den. Att man skulle må så här jävla dåligt över det där jobbet.. det trodde jag aldrig.

2007-11-23 @ 05:25:46
URL: http://lavictoria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback