lovely list

10 OLIKA SAKER OM MIG
- jag är 23 men känner mig ofta både betydligt äldre och betydligt yngre
- när jag var liten älskade jag klänningar, helst i rosa och helst med sidenband i midjan
- jag var även helt övertygad om att jag skulle bli krukmakare när jag blev stor
- jag narcissist och löjligt pedant när det kommer till mitt hår
- jag älskar att få småsaker gratis. parfymprover, pennor, dåliga ögonskuggor i veckotidningar
- jag lider av viss telefonskräck
- jag har en osund vilja av att ha rätt och stör mig i hemlighet om folk säger emot mig
- jag är jävligt rädd för misslyckanden, ibland så pass att jag låter bli att försöka
- jag skulle gärna träffa nån och bli kär, men jag skulle inte erkänna om det kommer på tal
- jag stör mig på saker alldeles för lätt, men har svårt för att säga till utan klagar hellre för nån oberoende

9 SAKER JAG BÄR MED MIG ELLER BÄR PÅ MIG DE FLESTA DAGARNA
- mobil
- almenacka
- plånbok
- skrivblock
- penna/pennor
- tuggummi/halstabletter/läkerol
- läppglans
- handkräm (så jävla pensiovarning, men så jävla praktiskt)
- mitt in case of-kit med bla ipren och tamponger. man vet aaaldrig

8 SAKER SOM IRRITERAR MIG
- att det finns så många som är snyggare, rikare, bättre, smartare, tuffare än mig
- människor som inte står för sina åsikter
- människor som inte låter andra stå för sina åsikter
- att alla inte får samma rättigheter
- föräldrar som låter sina barn härja fritt
- människor som i allt för stor utstäckning pratar för att framhäva sig själva
- människor som går sakta precis framför en på stan
- människor som ställer sig längst fram på passen på gymmet och inte alls klarar övningarna

7 STÄLLEN JAG BESÖKT
- london.
- bangkok.
- los angeles.
- sydney.
- kuala lumpur.
- auckland.
- paris.
(ja, jag valde de coolaste städerna!)

6 SAKER JAG VILL GÖRA INNAN JAG DÖR
- bo i london
- besöka new york/rom/venedig/berlin/amsterdam/dublin/tokyo
- dyka vid perenthian islands i malaysia
- hoppa fallskärm
- långresa i asien
- bo i huvudstaden

5 SAKER JAG ÄR RÄDD FÖR
- döden
- ensamhet
- mörker
- spyor
- att fastna och inte uppfylla drömmar

4 SAKER JAG GÖR DE FLESTA DAGARNA
- går till skolan
- träffar de tre vännerna
- sitter vid datorn
- längtar till någonannanstans än där jag är just för stunden

3 SAKER JAG FÖRSÖKER ATT INTE GÖRA JUST NU
- bita i staven jag har i tungan
- hämta choklad från köksskåpet
- gäspa

2 PERSONER JAG SAKNAR JUST NU
- emma
- anna

1 SÄTT ATT VINNA MITT HJÄRTA
- var jävligt snygg, jävligt charmig, ta med mig på café och inte bli för romantisk och smörig, då är jag din!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback