ett år klokare, förlåt, äldre

välkommen! till det tjugotredje året. jag känner mig varken vuxnare eller klokare. men det känns bra, det sägs ju att man aldrig blir äldre än man gör sig. den där skrämmande, obehagliga och fruktade åldersångesten höll sig borta och ingen är gladare än jag. helt ärligt så har jag nog inte märkt att jag klivit över den där tjugotreårströskeln och jag har faktiskt knappt tänkt tanken på att om bara två år är jag hälften till femtio. hursomhelst, jag har haft ett riktigt, riktigt bra (och långt) firande.

det började just när den nionde maj hade lämnat över till den tionde. klockan var tio över tolv på vad som betäcknas som den stora dagen och jag hade sovit sen över en timme. jag väcktes av envisa signaler från dörrklockan och där utanför stod stina och cissy med popcorn och folköl och sjöng med en enkel kaviar och välkomnade mig till vuxenlivet. jag var nog för mycket i nattmössan för att fatta mer att de var gulliga som tänkte på mig när klockan tickade över till det som kallades min dag.
 

på torsdag var det marängsvisch som var the shit i 77a och mina pitepeople bevisade att de är världens bästa. än en gång. tack vare dem ska jag dejta (ja, dejta och dejta, vi ska befinna oss i pontushallen samma kväll) winnerbäck den femtonde november. passande nog hade jag snurrat igång en lasse-playlist kvällen till ära, för första gången på säkert en månad.


på fredag blev det fest så det sjöng om det och jag hade en riktigt, riktigt rolig kväll. kanske den bästa på länge. vi började kvällen med tacos. åtta personer i mitt kök och sen alldeles lagom förfest med go'dricka och ölspel. när klockan egentligen tickat iväg alldeles för mycket knallade vi till kåren där de talangfulla musikerna inte riktigt matchade med vår sinnesstämning. jag och fanny slängde i oss en lakritsshot var och promotade sen kalles för hela slanten. vi fick med oss patrik och andreas och hittade en jordan på vägen. tillsammans äntrade vi kalles med siktet inställt på dansgolvet. och dansgolvet blev det, tillsammans med tuggummijakt och en prisupptäckt i baren. när klockan närmade sig stängning närmade vi oss max innan det var dags att knalla hem med ömmande lilltår. klockan var efter tre när jag slutligen la huvudet på kudden.

mamma och pappa kom igår för att fira i efterhand. jag fick fina presenter och ett sånt där bekant pengakuvert. vi åt mumsmat och drack vin och såg eurovision med kladdkaka, kaffe och snacks. mamma somnade i soffan och jag och pappa svor över röstresultatet (pappa hävdade att the ark hade lyckats bättre om inte ola hade envisats med att slänga av sig jackan). vi halv ett sa de hej då och lämnade mig med en varm klump i magen. jag har världens bästa föräldrar och jag är så glad över att relationen bara blir bättre och bättre. jag ser fram emot en sommar i luleå!

    
finskjorta, sötbörs, finskål och snyggfat (som jag önskat  mig i en evighet!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback