lova att du stannar kvar

cancer. finns det något ord som andas mer död. finns det något som hugger hårdare i magen än att höra någon man tycker mycket om har just det. cancer. cancer. cancer i magen. akuten. operation. umeå. sunderbyn i två dygn. beskedsväntan. väntan väntan väntan. och jag visste ingenting. förrän idag, nyss, då mamma ringde och tryckte fram tårarna bakom ögonlocken. bosse har funnits i mitt liv så länge jag kan minnas. hela mitt liv. sen innan jag föddes. alltid. han är den, utanför familjen, som varit närmast vid min sida genom hela min uppväxt. en extrapappa av rang. en busfarbror långt mycket bättre än alla andra. han är den enda som kan svara hälsa henne att än hoppar gubben mitt i cancerkaos, när han får veta att jag är orolig, ledsen, undrar. bara bosse. bara bosse. du får inte försvinna! du f å r inte försvinna! du får inte!

 

Kommentarer
Postat av: Anna

kram kram kram kram, alskade du!

2007-03-14 @ 02:43:13
Postat av: s

tänker på dig....

2007-03-15 @ 18:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback