känn dig lite happy

- är du glad nu?
- om glad är motsatsen till "på dåligt humör" så är jag iaf gladare nu. 

ja. det känns bättre idag. mitt humör har klättrat några pinnar på stegen och solen matchar mitt stigande humör. igår blev en kväll i självömkans tecken med flera koppar te i soffan framför tv:n (såg bla dirty dancing 2, får man verkligen häda en klassiker på det viset?). fick sms från usa där mamma firats på bästa sätt och min lillebror blivit ett skidläraress som gillas av alla, det fick tårarna att bubbla över och jag kände ända ut i tårna hur mycket jag vill att det ska bli 20 april nu så de kommer hem (ja, lillebror alltså, päronen kommer hem på fredag). det slog mig igår hur länge de har varit borta och hur konstigt det känns att på fem månader endast ha haft sporadisk telefonkontakt med världens bästa lillebror.
inatt har jag fått sova ut då mitt monster knappt har härjat alls. jag vaknade tio i sex av att solen tog sig in genom springorna på persiennerna och stack mig i ögonen. det var fint att vakna så och känna att jag kunde vända mig och somna om några timmar till. solen i ögonen first thing på morgonen kan inte tyda på annat än en bra dag.
i fredags var också en bra dag. jag orkar inte berätta allt, men höjdpunkten var årets grillpremiär i parken (och jocke-konsert och patritzia-firande). tänk, så bra man kan ha det när man har så fina vänner!

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback