uppdatering

min dator har bestämt sig för att jag drabbats av allvarlig närsynthet och har därför sett till att jag numer får läsa alla bloggar med väääldigt stort typsnitt. det stör mig. och jag blir irriterad för att jag inte har en aning om hur man fixar sånt. kan nån hjälpa till utan att låtsas om att det vore rätt att bara dumförklara mig? av den anledningen har jag inte uppdaterat. bloggen är ju så ful nu. det gör mig oinspirerad. eller så.

dagarna har rusat på i ett fasligt tempo den senaste tiden. det känns som att det var igår jag satt med goosebump-täckt hud och tårar i ögonen till tonerna av anna ternheim. det var i onsdags. då åkte conny och mads till luleå på äventyr. innan anna hann vi med lite shopping och både go-mat på mat&prat och latte på roasters. det var kallt som fan och även fast smhi hade blåst mig på tio grader saknade jag mina långkalsonger. men när anna sen tog de första tonerna i girl laying down vid nittontjugotiden var kylan ganska långt borta. anna gav min pirr i bröstet och när hon lät pianot trolla fram tribute to linn trodde jag att jag skulle gå sönder på riktigt. det var fint. väldigt fint. världens bästa mamma var söt och skjutsade hem oss till piteå igen efter att anna gått av scenen. torsdag och fredag bestod av skola. hade jag varit duktig och uppdaterat samma dagar hade jag berättat i några rader om den inspirerande dagen med ann-katrin tideström och klassens underbara förmågor när det kommer till kreativt skrivande. men just nu har jag ingen ork. eller lust. på fredagkväll vankades det vip-treatment i form av releaseparty på kåren.
collision course släppte dvd och firade med pompa och ståt. eftersom vi veckan innan veryimportantperson-biljetter i händerna var vi där redan klockan åtta och bjöds på bubbel, snacks (!) och dvd-visning. vi hann upptäcka att det var glada timmar i baren och det resulterade i både drinkar, shots och öl. det var riktigt trevligt och dj:n höll sig på ett helt annat plan än de som snurrar skivor en vanlig kårkväll. riktigt bra musik hela kvällen från skivorna och bandet bjöd på något mycket bättre än jag hade väntat mig. med andra ord, det var en riktigt lyckad kväll! lördag bjöd, tro det eller ej, inte på någon bakfylla alls men jag kan inte säga att jag var direkt pepp på vad som väntade på kvällen. henke och linn hade bjudit in till singstarparty och radartrion hade planerat att förtära resterna av vinboxen från kvällen innan. det kändes tungt. väldigt tungt. men när timmen var slagen och första vinglaset var uppslaget var det faktiskt lättare och godare att dricka vin en andra kväll än jag väntat mig. hos henke och linn sjöng vi halsarna av oss och drack mer vin än planerat. det var verkligen riktigt, riktigt roligt. mer singstar till folket säger jag!
idag vaknade jag med en välbekant vinhuvudvärk och ville bara sova merameramera. jag försökte ta tag i det jag borde, men läste mycket mindre än jag skulle innan jag begav mig till grannuppgången för L word-race vid tvåtiden. därifrån kom jag för en knapp timme sen och har fortfarande inte gjort det jag borde inför imorgon. suck. men det löser sig väl. det brukar ju göra det. hursomhelst ska jag inte rabbla mer om det i ovärd text. updates suger verkligen.  men jag har haft en sjukt bra helg. bara så ni vet. god natt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag vill ha revansch i singstar! 1-1 står det.

2007-01-29 @ 01:40:56
Postat av: anna

vem söker revanschen?

Postat av: kristin

jag söker det såklart!
singstarfest i 77B på fredag efter 8. be there!

2007-02-07 @ 22:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback