sverige om 48 timmar

i förrgår kväll kom vi till bangkok och khao san road. jag har längtat hit. senaste dagarna mycket för att jag längtade bort fran äckliga phuket som vi befann oss (alldeles för länge) i, men också för att jag känner mig rätt hemma på den här gatan, och för att det är bangkok som ska avsluta resan. jag tänker inte påpeka det faktum att jag längtar hem, det är nog redan vida känt. (jag vill förresten klargöra att det inte är så att jag lidit mig igenom resan, att jag är otacksam eller inte har vett att fatta vilka underbara tre veckor jag har haft, det är helt enkelt bara en väldigt stor saknad efter allt jag har där hemma som har tagit över.) så småningom tänkte jag summera min tid i värmen, men inte nu. jag behöver nog lite tid och lite distans. lite tid ifrån mina föräldrar och de krävande kvävande kraven jag känner just nu. 
idag är det måndag (thailändarna bär återigen gult for att hylla kungen som fyller 60 år iår), imorgon är det tisdag då planet, sent på kvällen lyfter mot sverige. sen är det onsdag, då vi kommer hem, ska äta palt hos farmor och jag ska hämta sally och ta mig till piteå. förhoppningsvis inte allt for sent. för sen är det torsdag och jag har en tenta som jag hittills läst kanske 25 sidor till. vilket är alldeles för lite. jag har hur mycket som helst kvar och saknar både ork och lust att ta tag i det just nu. trots att tristessen äter upp mig här och jag har alldeles for mycket ledig tid som jag inte tar vara på.

Kommentarer
Postat av: Alvinmerethe

Good contents! fors as well as youngsters. Most effective website I have visited so far. Congratulations!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback