pite in my heart

det var skönt att komma hem. det var skönt att stänga dörren efter päronen, dra ett djupt andetag, vandra runt i MITT EGET och bara le. annars brukar jag ständigt sitta inne med en längtan efter att komma bort, fly, hitta nya vägar. men just nu är jag så otroligt nöjd och glad att komma tillbaka till det jag kommit att kalla hemma, piteå och allt vad det innebär. och, borta bra men hemma bäst är som bekant väldigt sant.
första kvällen bestod i efterlängtad reunion med conny och kärstin. jösses, jag har saknat dem!

idag har jag skrivit tenta. en tenta som jag var nära att skolka från imorse då mina pluggsessioner varit alldeles för få och alldeles för korta (obefintliga?). men den var lättare än väntat och jag tror (hoppas) att det där g:et kommer som ett brev på posten (mailen) om sisådär två veckor. efter tentaförmiddag skulle vi opponera på radioinslag på eftermiddagen och än en gång slog det mig hur otroligt oengagerade människor är. av en klass på cirkus trettio studenter kände elva för att orka med eftermiddagen. det krävs tydligen orden obligatorisk närvaro i schemat för att folk ska fatta att de tar stora lån som de kommer ägna hela (?) sina resterande liv åt att betala igen för att VARA I SKOLAN och att man inte lär sig något genom att bara glida omkring. jag har nog innerst inne vett att fatta att man borde tänka att det är dem som förlorar på sin lathet och sitt oengagemang och att jag inte borde bry mig. men jag orkar inte vara pedagogisk så jag blir irriterad istället (har man riktigt tur tittar även koblawski-humöret fram).
kvällen blev roasters med trevligt sällskap, jag fick lära mig backgammon (jag vann en gång av typ.. femton?), vi spelade snöklimpsfoboll i kylan nästan hela vägen hem och såg amelie från montmartre (äntligen. fin film!) i min kalla lägenhet. det var en bra kväll, tack!
nu ska jag krypa ner i en renbäddad säng och sova alldeles underbart gott. det har varit en lång (men väldigt bra) dag och imorgon får jag sovmorgon. god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback