cold swedish winter

det biter i kinderna och sticker i låren. öronen är iskalla och läpparna är sådär fruset stela. det spelade ingen roll att jag bylsade på mig ordentligt när det vankades ica tur och retur. kylan tar sig verkligen in överallt nu. men jag klagar inte. -17,4 på termometern är ett långt steg från den slask- och tövinter vi har haft ungefär till nu. sån vinter vill jag inte ha. vi är i piteå, det är januari, det ska vara smällkallt. och kalla kroppar får tinas i varma skumbad, under fluffiga täcken eller med litervis med te. det är ju inget man direkt klagar på. jag skumbadade varmt efter att jag varit nyttig och tagit vara på dagsljuset genom att gå min runda vid tolvtiden. det är fint att promenera ensam med knarr under fötterna och musik i öronen. jag är bra på att rensa tankar på det sättet. och man kan ju se det som ett nyttigt sätt att straffa sig själv när man sover alldeles för länge.

igår kårjobbade vi. vi är, som vanligt, conny, kerstin och mads. om någon mot förmodan skulle ha missat det. kårordförande marlene skulle fira sin tjugofemte födelsedag genom att ställa till med partaj på kåren. vi tillhörde till en början skaran som fått en biljett med tillhörande inbjudan i handen men när vi tillfrågades om jobb kändes det faktiskt inte som nån stor förlust att inte behöva festa. istället blev det en riktigt trevlig kväll bakom bardisken iförd barlagströjan med siffra nummer två. att serva småberusade människor framåt småtimmarna är kanske min grej, jag är ju van så att säga. även om det är mycket roligare att blanda spritsorter till fina drinkar än att langa fram en big mac. som 
fanny redan avhandlat kunde det till och från vara en riktig egoboost att ha makten över ölen igår. småfåniga komplimanger kan värma på rätt ställe även de, bara man tar det på rätt sätt. 
kvällen slutade med att conny, kerstin och mads blev inbjudna som very important people till collision courses releasefest på kåren nästa fredag. vid ett knallade vi hem i kylan och kunde konstatera att det varit en riktigt bra kväll. att slippa städa kåren efter jobb, få dricksen i egen ficka och en vip-inbjudan i handen, det ni, det är inte illa. ;P


min tremänning stod för dagens skratt:
är det typiskt eller typiskt att vara homo och kattallergiker?!
varenda jäkla flata har ju katt verkar det som. (iallafall de jag träffar..)

Kommentarer
Postat av: Thorstella

Hello, I found you at Altavista. You have wealth of information on your site and a nice design. Greetings from Germany


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback