luleåhelg

när man står med båda fötterna på jorden
har man ofta bilen på bilverkstaden

jag fick en almenacka av min mamma, efter lite bläddrande bland alla ettordspråkiveckan hittade jag ovan nämnda visdomsord. jag antar att jag då aldrig stått med båda fötterna på den omtalade jorden. jag saknar tyvärr den där bilen som det ska meckas i.


helgen har jag spenderat i luleå. frissan på fredag gjorde mig korthårig och lila. jag är inte riktigt van än men jag antar att det kommer. lunch hos farmor och stan med malin som jag inte hade sett på alldeles för länge gjorde min fredag till en bra-dag. lördag bestod av haparanda och ikea (tänk hur lätt man kan spendera fyrahundra pix på ingenting där?!) och sen tänkt invigningskår i luleå. vad som hände med den kvällen är ett eget kapitel. men det kan sammanfattas som så; schlager hos kristian, massa skratt, mycket vin och en väldigt lång kö. efter cirkus två timmar, med totalt bortdomnade tår och fortfarande ungefär femton meter till dörren med stort d gav jag upp och knallade hem till husvagnen. söndagen han komma och försvinna utan att jag hann märka det förrän klockan var sent och ord i mail fick mig att vakna. man kan bara konstatera att det gör fruktansvärt ont att upptäcka att saker och ting inte längre är som de var en gång i tiden, och det är otäckt att märka att man kanske inte tagit vara på det som man skulle. eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback