gräv ner dig

vi gräver. inte grottor i den kalla snön, inte ens med spade. men vi gräver. vi gräver journalistiskt. journalistiskt grävande. smaka på orden: grävande journalistik. det låter fint och stort. och svårt. det är svårt, i'll tell you. det är svårt att ta sig an nånting så stort och främmande, en metod man vi aldrig stött på. men det är rätt kul, när man kommer igång, när man börjar få en bild. och när man hoppas på att ramla över (gräva fram) någon oegentlighet. inte för att jag har så stora tankar om vårat gräv. men, tänk om. idag har nästan hela dagen ägnats åt grävet. ändå har vi bara tagit pyttesteg på vägen. det tar tid. och kraft. jag har bråkat med en chef på pnf som inte ville tillämpa offentlighetsprincipen och jag har fixat en intervju med en av piteås mäktigaste män. men ändå har jag inte riktgt nån aning om hur det kommer sluta. vad det kommer att resultera i. om det kommer att resultera i något. men vi är här för att lära oss? inte sant?
imorgon (och på torsdag) ska mads, conny och patritzia (kerstin har flugit söderut) representera journalistutbildningen och skolan på nolias utbildningsmässa. det som kände som en rätt kul grej när vi tackade ja känns inte riktigt lika spännande nu. men det blir nog roligt, saker och ting brukar bli det med mina pitepeople. sen är det jobbajobbajobba på kåren som gäller. det ska firas alla hjärtans dag på temat du är smaskig! det kan bli intressant. och jobbigt. men säkerligen riktigt roligt.

på tal om vårväderslängtan:
vårfåglarna pippar i alla fall.
(kvittra/pippa, vem märker skillnad?)

Kommentarer
Postat av: saran

jag skrattade verkligen resten av vägen hem sen. fick bita mig hårt i läppen när jag passerade rökarduon i parken!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback