läs och håna

jag är inte död, och jag vet att jag har hundra saker att skriva ikapp. men jag har ingen ork, ingen skrivlust och ingen inspiration. håll till godo med torra, trötta, sällsynta inlägg ett tag till så kanske jag hittar tillbaka. om det nu är av intresse för någon. jag tvivlar faktiskt.
nu tänkte jag iaf passa på att gnälla lite, det är en jävligt gnällig dag idag (och om inte nån går med på att sällskapa med mig ikväll så kommer jag även att somna jävligt gnällig), så det gäller att passa på.

dagens gnällämne: ekonomi.
varje månad benådar stora mäktiga csn mig med x antal tusen (benådar och benådar, det mesta ska ju tillbaka efter att viss ränta är pålagd). av dessa tusen går nästan hälften till fasta avgifter som hyra, telefon, osv.. sen ska mat också med på ett hörn. kvar blir: alldeles för lite för att fylla mina livsnödvändiga "behov". 
när csn-lönen dimper ner på kontot nästa gång (om exakt två veckor) har jag två saker jag måste göra (förutom allt det där nödvändiga ontet); klippa och färga håret (ookej, jag måste inte färga håret, men jag vill! vill är likamed måste just nu!) och vetrinära sally (så jag får börja sova hela nätter och så mina snälla vänner vill fortsätta kattvakta då och då). bara dessa två saker kommer äta ett gigantiskt hål i min redan tunna plånbok. och då återstår ändå två cravings (ni fåår skratta åt mig nu!), nämligen dessa: 

 

hej vad jag har suktat, hej vad jag inser att det inte kommer att gå ihop. och hej vad det gör mig irriterad (jaa, jag veet.. dagens i-landsproblem). speciellt med tanke på att alldeles för många får det att gå ihop trots att de inte sliter ens hälften så hårt som mig för att lyckas. jag vet att jag är fånig, men ska jag verkligen behöva "offra" cravings bara för att jag är student?

nu ska jag tjata hål i huvudet på någon som kan sällskapa på roasters så jag kan sluta gnälla.


Kommentarer
Postat av: kärstin

låter som att det var en himla tur att vi tog oss ner på stan idag. men jag måste säga att jag nog med behövde det =)

Postat av: sisy

Snygga brallor och grymt snygga skor. Klart att du ska ha dem!!

2007-04-11 @ 22:24:13
URL: http://stifflert.blogspot.com
Postat av: Stifflert

Snygga brallor och grymt snygga skor. Klart att du ska ha dem!!

2007-04-11 @ 22:24:27
URL: http://stifflert.blogspot.com
Postat av: Stifflert

Men åååhhh cp dator!! Det var ju bara jag som sa det där ju...

2007-04-11 @ 22:25:26
URL: http://stifflert.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback