norrlandsrecept på en lyckad kväll

ett dygn har gått men det känns som att det har hunnit hända mycket.
vaknade alldeles för tidigt igår av att min galna katt levde rövare. jag pockade och fjäskade, till och med bönade och bad för att jag skulle få sova liite till men det enda jag fick var korta stunder av drömfylld orolig sömn. men med ett enda måste för dagen (reportagehandledning med ulrika och patrik) tänkte jag att det går ändå. även om jag var nära att fälla tårar stundtals.
reportagehandledningen gick bra. de påpekade de brister jag var medveten om. jag är nöjd.

kvällen bjöd på personalfest för alla oss barlagare. jag hade sett fram emot den kvällen med lagomt ljummet intresse men jag kan nu, när alkoholen gått ur kroppen, konstatera att kvällen blev riktigt lyckad!
jag, conny och kerstin förfestade sådär sofistikerat genom att dela på en tetra vin vid fem tiden innan det var dags att knata till kåren. det kändes nästintill lite syndigt att halka fram med berusningssnurr i huvudet när klockan just passerat sex på kvällen.
på kåren väntade norrlandstema med vargtass (vad hände med lingonDRICKAN?), souvas (för er som inte äter kött så finns det lax), glass med hjortron och åkerbärslikör. lägg då till att vi fick blanda egen drink och blev tilldelade dryck gånger två till maten så kan ni räkna ut att det där berusningssurret ökade kraftigt under kvällens gång.
five chicks and a dick (minus en chick och the dick) tävlade i närkontakt och sång men blev ändå tilldelad en fjärde/femteplats. hur det gick till frågar jag mig fortfarande. vi var ju bäst på att sjunga!
kvällen avslutades med klassiska kalles efterföljt av max (jag som inte ens skulle gå ut) och promenad hem till älskade sängen på ankars. lyckad kväll! five tumbs up!


conny, kerstin och mads dansdansdansade upp på borden.
och la sig ner på scenen.

idag känns det dock lite vemodigt. jag har börjat inse att halva tiden på musikhögskolan snart är över och även om jag inte vill tänka på det nu så vet jag att jag kommer att sakna det. så otroligt mycket. lyckade kvällar som igår påminner mig om det.

Kommentarer
Postat av: saran

tjejer, åh-åh-åh tjejer! lätt att vi skulle ha vunnit. antar att dj-laget hade mutat juryn.

2006-11-18 @ 17:35:40
Postat av: anna

oja. det var mutskandal så det sjöng om det. utan tvekan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback