en blivande journalists okomplicerade vardag

precis när jag hade låtit oengagemanget ta över och jag var påväg i säng trots att klockan bara var tio fick jag det där mailsvaret som jag väntat på sen i lördags. polstjärnan-killen som jag jagat så länge hörde av sig, ursäktade sig och sa att det gick huuur bra som helst att vi gjorde intervjun nääärsomhelst mellan tolv och sexton imorgon (läs: idag). men han jobbade natt så jag skulle inte höra av mig innan tolv. fine! tänkte jag och somnade med huvudet fullt av reportageformuleringar. såg glatt fram emot att ha reportage nummer två färdigt ikväll och verkligen kunna ha nåt att visa upp på handledningen på fredag.
självklart sket det sig. killen med stort k är en jävel på mobilsvar och trots åtskilliga försök att få tag på honom på hans privata mobilnummer fick jag se mig själv besegrad. igen. jag talade in ett trevligt men uppmanande meddelande och bad honom att ringa upp mig, jag upprepade mitt mobilnummer två gånger saaakta och tänkte att har han i alla fall lite hyffs så ringer han upp. men icket! att man kan bli så arg och irriterad på någon man aldrig ens sett! nu är klockan över fyra och hans "lediga tid" är över för idag.
på grund av honom var jag tvungen att mer eller mindre tvinga alldeles för snälla kåren-roland att jag skulle få hänga med dem imorgon. får se hur det blir. just nu har jag bara lust att försvinna på obestämd tid och SKITA i allt vad reportageskrivning heter!

Kommentarer
Postat av: gabs

kämpa på!
av hinder vi möter blir vi starkare.

2006-11-15 @ 16:39:45
Postat av: anna

just nu skiter jag fullständigt i klämmiga peppordspråk och vill bara att SAKER SKA GÅ SOM JAG VILL! men.. tack!

Postat av: gabs

var inte arg.
ville väl mest säga att du fixar det och att jag tänker på dig!

2006-11-15 @ 17:19:11
Postat av: anna

jag var inte arg på dig. därav det lilla tack:et i slutet. ;)

2006-11-15 @ 18:27:36
URL: http://annaelite.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback