efter tre dagars tystnad

tre dagars bloggstopp. med trötthet och opepp-känsla som enda anledning. är fortfarande ganska popeppe, inte på bloggandet men på vardagen i allmänhet. dock har det hänt sjukt mycket sen jag sist satt och knappade här. har haft en galet bra helg! och jag skulle ju kunna delge er lite, så här i efterhand.


fredag
klockan nio på morgonen bar det av till luleå med minibuss som skolan haft förtroende nog att låta oss köra. fanny var en alldeles exellent driver och det kändes som att vi var på klassresa. kul!
i luleå var sveriges radio målet där vi spenderade två timmar med att gå runt och hälsa på redaktioner, träffa nyhetsuppläsare och se en studios alla knappar och reglar. visst, intressant och kul, men kanske inte så där väldigt givande. dessutom verkade alla envisas med att tro att vi alla skulle bli radiojournalister, men ingenting är väl omöjligt i guess.
efter studiobesöket gick vi en snabb reva på stan. lunch på mat&prat, gina och h&m och plötsligt var det tid för vårt mission. storhandling! sex lågprismathungringa studenter stormade willy’s på storheden. laddade med kundvagnar och sug efter billig matpåse härjade vi igenom affären. sweet att cirkus en halvtimme senare knalla ut med två välfyllda kassar till minipris. bussresan hem var lika klassresemysig som resan till luleå men det var en tung trötthet som låg över mig. på kvällen skulle det festas och jag kan väl säga att jag inte var jättepepp på tanken att sänka några öl just då. men efter snabb dusch och saralasange började det ta sig. förförfest hos sara med mina ständiga vapendragarna, sen förfest i sjuttiofemman. mer öl, mer folk och än en gång dessa homofrågor. allt som all var det trevligt men jag fick nog lite mer i mig än var som var brukligt. blev en resa in till stan för att inse att kalles inte var någon bra idé i det tillståndet. mat på max och sen taxiresa hem till sängen. hur som helst, det var en trevlig kväll vilket fall, trots att det inte blev nån utgång. 

lördag
tack vare att jag lyssnade på saras tillnyktrings-”tips” mådde jag bra på lördagmorgon och behövde bara lite frukost i magen innan jag knallade över till åttiofemman för att hjälpa sara att få över alla hennes pinaler till nya fina lägenheten med balkong. fyra timmar och fanny-, patrik- och jonas-hjälp senare var det tomt i lägenheten på loftgången och vi kunde gå hem för att ladda om för nästa uppdrag: kårjobb! sara bjöd på tack för flytthjälpen-pizza innan det var dags för att knalla till kåren för vad vi förstod skulle bli en busy kväll. och busy blev det! satan som folk drack. det verkade inte finnas någon botten på varken plånböcker eller alkoholmagar. det var kul. men väldigt stressigt och svettigt. efter lite dj-irritation och mycket städande fick vi, vid tretiden, äntligen gå hem (i REGNET! vad hände med nästan-december?) och krypa ner i efterlängtade sängen.  

söndag
trött, tröttare, tröttast! sally visade sitt misstycke över att jag inte varit hemma särskilt mycket de senaste dagarna och höll låda från halvfyra tills jag steg upp och tonfiskmutade henne vid halv åtta. när jag slutligen släpade mig upp vid halv elva kände jag mig helt ur form, det kändes som att lördagens bakfylla hade bestämt sig för att drabba mig ett dygn i efterhand. som tur var räddades jag någorlunda av en lång dusch och lite frukost. när klockan blev två traskade vi iväg till ankars nya resturang-alternativ: folkköket! färdiglagad supergod vegansk mat för en tjuga. kan det bli bättre? I think not. efter mat och hemmafix så som bäddning, diskning, städning packade jag väskan och sally och knallade ner till luleåbussen. sally var världens duktigaste och fixade både promenad och bussresa utan gnäll eller trassel. i luleå farmorcharmades det som bara den, och jag tror det lyckades. nu är nog inte sallys tillfälliga hem över jul något frågetecken längre.  

måndag
idag har jag hjälpt mamma att flyttpacka (jävlar vad effektiva vi är tillsammans!), tagit en sväng på storheden och försökt få tag på intervjuperson. det sista misslyckades så jag ska ringa lite senare igen. dessutom ringde folktandvården och kallade till undersökning (bara ett och ett halvt år efter utlovad kallning). fick en återbudstid så jag blir kvar i luleå imorgon också. mamma lovade dessutom att skjutsa mig om jag orkade vänta tills hon slutat jobbet vid middagstid. och hur duktig sally än var på bussen så lät det som en väldigt bra deal.nyss ringde lillebror och vi pratade lääänge om allt han är med om där borta i stora vida världen. han trivs som fisken i vattnat bland backarna i vail, colorado. och det slog mig.. satan vad jag saknar honom. redan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback