denna ständiga pluggtröst

tisdag ca 08.10. inte måndagkväll alltså.
igår var jag klantig och råkade radera heeela mitt långa inlägg. börjar bli en klassiker. orkade inte försöka igen då och helt plötsligt var dagen imorgon. klockan är dygt åtta och jag har redan varit uppe i sisådär fyrtiofem minuter. ganska skönt att vakna och inte behöva kämpa sig ur sängen men ganska drygt att vilja sova en timme till utan att kunna.

i söndags avslutades min luleå-helg med farsdagsmiddag på corsica. gott och trevligt. igår morse skjutsade mamma mig och hela mitt kompani till piteå igen. väl här skulle det skrivas, skrivas, skrivas reportage, hinnas med att intervjua polstjärnan-people och sen skrivas, skrivas, skrivas ännu mer. så blev det inte riktigt. min polstjärnan-kontakt vägrade visa exictens och allt blev ett stort vaccum där jag såg hur mina reportage bara ramnade. som tur var räddade conny mig med kaffe och banankladdkaka vid ett-tiden. spenderade cirkus tre timmar i hennes katthem, fick ett lugnade mail från läraren och efter det kände jag mig både tillräckligt tillfreds och pepp för att knalla hem och verkligen TA TAG I mitt reportage. tji fick jag. när klockan närmade sig nio hade jag fortfarande bara en sketen början på en brödtext och några renskrivna säg. men av någon underlig anledning arbetar jag bättre ju senare timmen blev och när klockan var ungefär halv ett insåg jag att jag bara behövde några kompletterande svar från intervjuhuvudpersonerna så var jag färdigt.
somnade nöjd och glad vid kvart i två och vaknade, ja, nyss. nu väntar jag bara på samtalet med svaren och att min polstjärnan-kille ska höra av sig (snälla, snälla, snälla!). sen ska jag promenera till stan och roastersfika med conny och kerstin, det var alldeles för längesen.

nu: kaffe och java! dags att börja dagen på riktigt..

jo. förresten.. jag har ju som bekant fått en ny shoppingnerv under den här hösten, som nästan tvångsmässigt får mig att köpa allt fint som kommer min väg. studiebidraget har aldrig tidigare varit så knappt. efter att ha lovat mit själv att inte shoppa mer den här månaden två gånger och brutit det lika många kände jag att tredje gången gillt kan väl inte skada. så igår ägnade jag och conny vår eftermiddag till att zoovillage-shoppa (istället för att skriva våra reportage) och jag visade gott exempel på hur man gör av med dryga tusen spänn på ett litet kick.
nåväl, jag får i alla fall ä n t l i g e n jeansen som jag har trånat efter halva hösten. och sen kunde jag inte motså den gröna, sköna, underbara palestinasjalen som praktiskt taget skrek: ta med mig hem!

 manistee

Kommentarer
Postat av: gabs

nu ska vi inte vara sån.
och självklart finns det koppling till det klippet, annars hade jag också rynkat på näsan! :)

2006-11-14 @ 15:04:11
Postat av: Tommykamilla

Very interesting & professional site.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback