hej mitt vinterland

det snöar! marken är täckt av ett decimetertjockt lager av vit mjuk snö och flingorna faller fortfarande från himmelen. det verkar som det blir en vit december, trots allt. det är så fint. mina barndomsvintrar kommer upp i tankarna och jag vill göra snöänglar och fånga snöflingor på tungan. kvällen verkade helt plötsligt mycket ljusare än föregående kvällar med grått regnslask och septemberrusk.
kom precis hem från dansföreställningen vida på skolan och jag ler och har en liten obahagsklump i magen på samma gång. det droppar smält snö (!) från mitt hår och mina tår är frusna (men det gör inget när marken utanför är vit), jag vill helst krypa upp i soffan med te och se dålig tv, prata bort natten eller bara skriva. men eftersom jag är världens sämsta på att planera, har världens sämsta framförhållning och tack vare att min hjärna tog jullov för en vecka sen har jag fortfarnade oskrivna tentafrågor som skriker efter min uppmärksamhet. jag har noll motivation och känner inte ens stress inför att hinna med. vad gör man då?

du kommer ju att uppträda varje dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback