busy nine to five twentyfour seven all week

okej, jag kapitulerar. idol har väl nån slags charm ändå, även efter att cissi åkte ut. jag har sen dess (r.i.p cissi) varit ganska loj gällande idol. men ikväll, ikväll var det jag som satt klistrad! herrejävlar så bra han är, drömmannen med det underbara övertorneåmålet. i'm speachless! och när han sjöng coldplays fix you fick jag bita mig hårt i läppen för att inte dra till lipen framför päronen. helt galet.
nu är det spänd väntan (att jag blev så engagerad igen!?) på resultatet. vojvoj.

det känns som att den här dagen har varit en mil lång. tidig morgon på allvar för första gången på vad som kändes som en evighet. författarföreläsning av camilla andersson som skrivit den 777:e mannen om polisens jakt på hagamannen. riktigt bra och intressant faktiskt! det trodde jag inte när hon knallade in i klassrummet vid nio imorse. men hon var smårolig och skön att lyssna på. och det var verkligen intressant att höra henne berätta om arbetet med boken. en annan sak, som fanny också uppmärksammade, var att klassen för en gång skull höll igång snacket, jättekul! sen huruvida det faktum att vi var en skara på sju personer spelade in vet jag inte.

efter föreläsningen, då klockan hade hunnit bli drygt tolv satte jag mig i min bil (ibland är det fint att ha föräldrarna med resurser bara sex mil bort) och återvände till luleå. planen var ju bo kaspers men min kära honk verkar 1. ha tappat minnet eller 2. förlorats i nån kärleksgegga, så det blev inget utav det ikväll. likabra var kanske det, såhär i efterhand. har haft en riktigt mysig kväll ändå. sushi-middag (gott!) på genny's med mamma, pappa och bekanta sen idol-final för hela slanten med cool coffe yoghurtglass (gott igen!).

började se det verkliga allvaret i begreppet tidspress idag. jag kan inte förstå att vi, jag och fanny, om en vecka minus några timmar ska stå i radiostudion och presentera ett program som än så länge bara har vad man skulle kunna kalla skelett. men, så klart kommer vi ro det i land! palt-kocken ställde gladeligen upp och la undan två timmar mellan tre och fem åt mitt förfogande på måndag, så jag ska nog lyckas producera ett radioinslag jag också.

imorgon ska jag sovasovasova, försöka få igång mitt reportage och hjälpa mamma att flyttpacka. sen piteå igen på söndag, förmodligen vid tolvtiden, planera radio, glögga på kvällen, sova, vakna på måndag, planera radio, åka till luleå för intervju med uh-anna klockan ett, tillbaka till piteå för radioinslag klockan tre, äntligen byta stav?, sova, vakna på tisdag, radioplanera för att ha ett färdigt körschema på onsdag, föreläsning och wavelab onsdag, radiosändning torsdag.
och så där emellan ska jag skriva mitt 25 000 teckens reportage som ska vara inne på fredag. phu! behöver jag konstatera att min vecka kommer att vara fullspäckad?

Kommentarer
Postat av: Markhermine

Uno straise Qatro single sais, thanx


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback