torsdag 23 februari

du har så underbara ord
du kan le så att jag smälter
du kan ge så jag tar åt mig

jag vet inte vad som händer med mig. jag ler utan avbrott. idag har jag spelat lasse så att väggarna skakat (förlåt kära grannar!) och dansat runt i lägenheten. hela dagen och kvällen har jag varit fylld av energi.
jag har ett envist leende som inte släpper taget om mig, och det känns underbart!

jag pratar gärna sönder
alla torra, gråa nätter

jag hittar änglar. eller, änglar hittar mig. får mig att tro och känna.

det känns som att jag är påväg uppåt nu. på riktigt. jag glädjer mig åt de små sakerna, sådant som jag inte ens brukade se förut. idag strålade solen oavbrutet. från en klarblå himmel. det kändes som vår i luften och termometern visade plusgrader. när jag kom hem till min tomma lägenhet öppnade jag balkongdörren, drog på lasse och sjöng med ut i februariluften som luktade vår.

tack för den här dagen!
fina ord i fina mail, fint väder, fina vänner, fina skratt, fina skor och fin längtan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback